אחד מ-10 ישראלים מוותר על תרופות מרשם בעקבות מצבו הכלכלי

    דוקטורס אונלי No Comments on אחד מ-10 ישראלים מוותר על תרופות מרשם בעקבות מצבו הכלכלי
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבריאות פירסם היום (יום ה') את הדו"ח השנתי החמישי על "אי השוויון בבריאות בישראל, וכיצד המערכת מתמודדות עמו". הדו"ח מבוסס על סיכומי הנתונים ל-2013, והוכן על ידי מינהל התכנון האסטרטגי-כלכלי במשרד הבריאות. בין השאר, מדווח הדו"ח כי 13% מהזקוקים לטיפול רפואי ויתרו עליו בשל קשיים כלכליים (כ-363 אלף איש); 11% ויתרו על תרופות מרשם (359 אלף איש), ו-42% ויתרו על טיפולי שיניים (1.4 מיליון מאזרחי ישראל).

    "משרד הבריאות מחויב מקצועית ומוסרית לנושא צמצום פערי הבריאות ונחוש להמשיך ולהקצות משאבים וכוח אדם על מנת לכוון את מערכת הבריאות לצמצום פערים, לייצר עבורה את התמריצים והכלים לכך ולפקח על העשייה בתחום הזה", נכתב בהקדמה לדו"ח. לנושאים אלו הוקצו בהצעת תקציב המדינה ל-2016-2015 מה שהמשרד מגדיר "סכום משמעותי בגובה 100 מיליון שקל". על רקע הבחירות הקרובות, לא ברור אם תקציב זה יאושר.

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, מסר אתמול כי יבחן את הדרכים לשיפור המצב כפי שעלה מהדו"ח באמצעות ועדה מקצועית חדשה שתוקם לשם כך. הבחירות לא יפגעו בעבודתה. בראש הוועדה יעמוד פרופסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד.

    "פערים חברתיים-כלכליים בחברה", נכתב בדו"ח, "הם היצרנים העיקריים של הפערים בבריאות". להלן כמה מהנתונים:

    – ממדי העוני נותרו דומים לאלו שנרשמו בשנים האחרונות. כחמישית מהמשפחות (19.4% ב-2012) היו עניות, וכן כרבע מהנפשות (23.5%) וכשליש מהילדים (33.7%).

    – מקומה היחסי של ישראל בשיעור העוני וכן במדד לאי-שוויון בהכנסות מידרדר בהשוואה למדינות ארגון ה-OECD.

    – לפי הסקר החברתי של הלמ"ס, בקרב המוותרים על תרופות, נמצא שבשכבת בעלי ההכנסה הנמוכה ביותר (עד 2,000 ש"ח בחודש) שיעור המוותרים עומד על 25%, זאת לעומת 11% מהזקוקים לתרופות במשקי הבית שבהן ההכנסה היא בין 2,001 ל-4,000 ש"ח לנפש. בקרב בעלי הכנסה לנפש של 4,000 ש"ח ומעלה, שיעור המוותרים על תרופות הסתכם ב-2.7%. שיעור המוותרים על הטיפול הרפואי בקרב בלתי מועסקים גבוה פי שניים מהשיעור בקרב המועסקים (23.7% ו-10.1%, בהתאמה).



    0 תגובות